Bezoek de projecten

Regelmatig vragen sponsors ons hoe ze effectief hun finanicële giften aan het werk willen zien met een bezoek ter plaatse al dan niet gecombineerd met een touristische rondreis.  Dat kan uit eigen beweging of indien u wenst kunnen wij u daarbij informeren of assisteren.

Contacteer ons en we geven alle coördinaten, info en tips mee om één of verschillende sites te bezoeken.  Ook een verblijf in ons studentenhuis in Pokhara (850m, subtropisch en met zicht op 3 +8000m bergen) behoort tot de mogelijkheden.

Medische Post op 2400m Studentenhuis Pokhara 850m In Kathmandu

Groepsreizen

Regelmatig trekken wij in groep door Nepal om onze projecten te bezoeken en nog veel meer. Contacteer ons gerust voor alle mogelijkheden.

Hierbij enkele getuigenissen van deelnemers.

Namche Bazar 3440m Voor de Everest op 5400m nabij Pangboche 4000m

2016: Met Rap en Vrank club naar Nepal

De heilige Machhapuchhere 6993M

Reeds lang koesterden enkele leden van de Conditie Gym Club van ‘Rap en Vrank’ de wens om na de vele mondelinge verslagen en fotoreportages, met eigen ogen te zien wat ons werk ginds in dat mysterieuze land Nepal inhield.

In oktober 2016 bezochten ze enkele scholen, jeugdclub, medische post, moedercomitéhuis en ons groot waterproject.

Ook toeristische uitstappen naar Kathmandu en omgeving, pokhara en een heuse trekking naar de Mardi himal gaven een fysiek hoogtepunt van 4500m.

Lees het verslag met heel wat foto's in volgende bijlage.

Met dank aan Dr. Jan Dryhoel om deze reis te helpen begeleiden.

Reisgroep_Rap_en_Vrank_in_2016.pdf Op trekking naar projecten (543.25 kB)

2015: Op naar Mustang, het voormalig koninkrijk aan Tibet

Aan de grens met TIbet
Langs eeuwenoude CHORTEN
Oude nog werkende kloosters
Uitrusten in Pun House in Pokhara

2015 was dus het grote rampjaar met de aardbeving op 25 april en toch kwam een groep sponsors hier in september aan voor een grote trekking.  Nee, we zijn gaan RAMPTOERISTEN, want deze reis was al vooraf gepland en geboekt.

Na de ravage van huizen en tempels in Kathmandu en aanschouwd te hebben werden we een beetje stil maar na ons verhuis naar Pokhara trokken we de bergen in naar Pun Hill en onze medische post, schooltje en jeugdclub om op adem te komen.

Daarna trokken we door de Kali Gandaki, een van de diepste valleien ter werled naar het oude Mustang op het Tibetaans plateau.  Na enekel zware wandeldagen (weer die adem) langs boeddhistische tempels en kloosters belandden we in Lo Manthang, de hoofdstad.  Hier bleek enkel het oude koninklijke paleis beschadigd en was de ex-koning naar Kathmandu gerepratrieerd.  Jammer, voorheen kreeg elke toerist een persoonlijk ontmoeting.

Met een bergvlucht (!) naar ons Pun House in Pokhara voor eenrust- en was dag.  Daarna volgden nog bezoeken aan ons dovenschool in Syangja en de nieuw gebouwde secundaire school in Chinnebas, alsook het moedercomitéhuis in Aggridanda.  Ontspannen maar ook leerrijker konden we onze trouwe voldane sponsors in Kathmandu afzetten voor hun terugreis.

Een uitgebreid fotoverslag met wonderlijke zichten vindt u hieronder.