Noodfonds

Aangezien wij een vzw structuur hebben en dus geen winst maken en het kan gebeuren dat wij op onze individuele projectuitgaven overschotten hebben gebruiken we die om dringende hulpverlening te bieden.  Zo hebben we in het verleden reeds tal van tussenkomsten verwezenlijkt om mensen in nood te helpen.  Tal van benefiets, extra donaties, maar ook stortingen naar aanleiding van een geboorte-, huwelijks- of verjaardagsfeest worden doorgaans in dit fonds gestort.

Niertransplantatie

De grootste interventie totnogtoe was de volgende: op 27 december is Dag Bahadur Buduja, een 16-jarige jongen uit onze eerste schoolproject te Chitre succesvol geopereerd voor een niertransplantatie.  Pas de derde geslaagde in Nepal en vooral dankzij de extra inzet van tal van onze trouwe sponsors.  Het volledig verhaal vindt u in onze 1ste nieuwsbrief 2009.  Op de foto ziet u hem met een dankgebaar (NAMASTE) aan alle die hem ter hulp komen en een recentere foto waarbij hij al een beter kleur had.